01 August 2010

Jurnal de vacanta in imagini VII - Sapanta Maramures

Este greu de comentat, ca roman in special, ce este deosebit la acest loc. Cert este ca, pentru mine, cimitirul de la Sapanta nu este unul vesel. In ciuda culorilor vii a sculpturilor si picturilor naive, a epitafurilor in versuri simple, ele transfera acea tristete iremediabila la parasirea vietii, la ruperea de cei dragi.

Cimitirul vesel este vesel, in opinia mea, numai prin invelis, prin aceasta mantie vesela creata de taranul roman, sa ironizeze moartea, sa o infrunte cu o unicitate uluitoare prin simplitatea ei, prin naivitate si creatie. Si prin creatie ne apropiem mai mult de Dumnezeu, cu intelegerea pe care ne-a dat-o, sa desavarsim lucruri ca acestea.

A meritat totusi sa trec pe acolo cu toate ca nu am plecat vesel de la Sapanta.





2 comments:

Irina said...

Frumoase, prima imi place. Sa stii ca acelasi sentiment l-am avut si eu...tristete, am plecat f trista de acolo!

Andrei said...

Mie imi place ultima :)

Followers