03 April 2011

Milujem Slovensko!

Saptamana trecuta am fost in vilegiatura prin Europa de Est. Am parcurs peste 1600 Km cu masina prin Ungaria, Slovacia si Cehia. Cea mai mare parte din drum a fost in Slovacia si Cehia. Am vazut multe tari in Europa, dar nicaieri nu am avut o senzatie atat de ciudata si pregnanta ca am mai fost acolo asa cum am trait-o in Slovacia.

Practic am parcurs Slovacia pe lungimea ei de la granita cu Ungaria, Satoraljaujhely la Kosice, Roznava, Brezno, Banska Bystrica, Zvolen, Nitra, Trnava, Bratislava.

Mergand pe dealurile line din zona Roznava - Brezno, am trait senzatia "deja vu". Mai mult, vegetatia, strazile, trotoarele, arhitectura urbana cu stalpii plini de fire, gardurile metalice sudate si vopsite de proprietari, arhitectura caselor, oamenii si obiceiurile, sunt ca la noi in Romania. E acelasi amestec de arhitectura din Transilvania, Muntenia, Dobrogea, dar pe o suprafata mai mica. Mai mult, desi limba este foarte diferita, am constatat ca sunt cuvinte aproape identice ca in romana.

Oamenii sunt calzi si primitori. M-am simtit ca acasa. Poate chiar mai bine decat acasa. Nu am avut timp de fotografii pentru ca am avut un program contratimp, insa multe imagini vor ramane in memoria mea.

Imi place Slovacia!


3 comments:

Klaudia J said...

wonderful shot, text, Gabriel ;)
som rada že sa ti páčilo na Slovensku, ľudia sú určite príjemní a skvelí ako v Rumunsku, išiel si blízko môjho domova :), som rada že si prišiel v poriadku, ahoj K

Georgina Popescu said...

Si mie mi-a placut Bratislava - orasul vechi plin de farmec si magazinele deschise pana tarziu, chiar si duminica (dupa care sunt nostalgica departe de casa...). Intr-adevar seamana mult cu Romania.
Seara buna! :-)

ARIPI DE FLUTURE said...

superb

Followers